OFERTA EDUKACYJNA
"Wszyscy dorośli byli kiedyś dziećmi, ale niewielu z nich pamięta o tym."
CO DAJE DZIECKU POBYT W PRZEDSZKOLU
- pozwala na nawiązania pierwszych kontaktów społecznych
- zapewnia warunki do radosnej zabawy indywidualnej i w zespole dziecięcym
- umożliwia poznawanie świata poprze samodzielne badanie, doświadczaniei eksperymentowanie
- zapewnia warunki do systematycznego zdobywania nowej wiedzy i umiejętności
- stymuluje wszechstronny rozwój dziecka, tworzy odpowiednie warunki sprzyjające indywidualnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu
- zaspokaja potrzebę jedzenia i picia zgodnie z potrzebami dziecka, uczy zasad zdrowego żywienia
- rozpoznaje i uwzględnia w podejmowanych działaniach dydaktycznych i wychowawczych tempo rozwoju każdego z wychowanków
- tworzy optymalne warunki do snu i wypoczynku
- sprzyja odkrywaniu zdolności twórczych dziecka
- pomaga w rozwijaniu indywidualnych zainteresowań każdego dziecka
Nasze atuty
- rodzinna miła atmosfera panująca w przedszkolu,
- fachowa i kompetentna kadra pedagogiczna,
- systematyczne i planowe organizowanie różnorodnych sytuacji edukacyjnych dla dzieci,
- realizacja programów autorskich takich jak: adaptacja dzieci w Przedszkolu, profilaktyka logopedyczna w przedszkolu, przedszkole dwujęzyczne
- wykorzystanie nowoczesnych metod i form pracy z dzieckiem
- wyjazdy na wycieczki,
- systematyczne wyjazdy do teatru, kina i muzeów,
- bogata oferta współpracy z rodzicami,
- dobre wyposażenie w sprzęt zabawki, pomoce dydaktyczne
- program adaptacyjny ułatwiający spędzanie pierwszych chwil w przedszkolu dziecku i jego rodzicom,
- fachowo planowane, smacznie przygotowane, urozmaicone posiłki,
- dieta bogata w owoce, soki i warzywa.
Nasze przedszkole jest czynne 11 miesięcy w roku.
Pracuje codziennie w godzinach 7:30 do 15:30
Organizacja pracy przedszkola
Ramowy plan dnia
7.30 - 9.00 - schodzenie się dzieci do przedszkola, czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Zabawy swobodne spontaniczne. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne.
Dzieci:
- są aktywne w zakresie organizacji swojego życia;
- podejmują działalność zabawową;
- śmiało zgłaszają propozycje działań;
- usamodzielniają się;
- rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw;
- doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych;
- aktywnie dbają o higienę własną i otoczenia;
- nabywają i utrwalają nawyki higieniczne.
- Rozwijają umiejętności samoobsługowe i estetyczne
9.00 - 9.30 - Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.30 - 10.30 - Wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie programowych zajęć wychowawczo-dydaktycznych. Zabawy dydaktyczne i ruchowe
Dzieci:
- uczestniczą w przygotowaniach do zabaw i zajęć;
- pomagają w zagospodarowaniu sali oraz czynnościach porządkowych;
- wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności;
- wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami;
- odkrywają i kreują rzeczywistość podczas wycieczek, zabaw, działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych;
- korzystają z różnych źródeł informacji w celu odnalezienia odpowiedzi na nurtujące pytania;
- znajdują i stosują różne sposoby rozwiązania zadań;
- poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu;
- dokonują swobodnego wyboru aktywności;
- realizują swoje zainteresowania i zaspokajają potrzeby;
- uczestniczą w zabawach zorganizowanych lub swobodnych;
- uczą się akceptować sposoby myślenia i działania kolegów oraz tolerować i szanować odmienność zdania i działania innych;
10.30 - 11.50 - spacery, zabawy w ogrodzie, gry terenowe - w zależności od pogody. Zabawy swobodne, spontaniczne w sali, zajęcia językowe, rytmiczne, plastyczne, taneczne i teatralne
Dzieci:
- są świadome korzyści płynących z pobytu na świeżym powietrzu;
- samodzielnie i prawidłowo korzystają z szatni i pomieszczeń sanitarnych;
- aktywnie dbają o własną estetykę i higienę;
- aktywnie uczestniczą w zabawie i zajęciach edukacyjnych.
12.00 - 12.30 obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy.. Rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu.
12.30 - 13.00 - leżakowanie. W grupach starszych - indywidualna praca z dziećmi, zajęcia dodatkowe, praca wyrównawcza.
Dzieci:
- pogłębiają zdobyte wiadomości i umiejętności;
- doskonalą indywidualne możliwości;
- wyrównują deficyty rozwojowe;
13.00 - 15.30 zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zajęcia dydaktyczne i ruchowe, rozchodzenie się dzieci do domów pod opieką osoby dorosłej. Kontakty Indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne.
Dzieci:
- nabywają umiejętności organizowania zabaw w grupie;
- uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych;
- realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach;
- dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami;
- doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę i logiczne myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych;
- bezpiecznie bawią się na sprzęcie terenowym w ogrodzie przedszkolnym.
Edukacja i wychowanie
Podstawa programowa | Przedszkole realizuje treści podstawy programowej zgodnie z ROZPORZĄDZENIE |
Program profilaktyczno - wychowawczy | Przedszkole jest częścią zespołu szkolno - przedszkolnego. Posiada wspólny ze szkołą program profilaktyczno - wychowawczy uchwalony przez Radę Rodziców szkoły. Z treścią programu można zapoznać się tutaj >>> |
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna | Przedszkole posiada wysokospecjalistyczną kadrę przygotowaną do pokonywania wielu trudności edukacyjnych dzieci. Realizujemy:
|
Zajęcia dodatkowe | Posiadamy bogatą ofertę zajęć dodatkowych. Każde dziecko znajdzie u nas okazję do samorozwoju, wzbogacania swoich zainteresowań, rozwoju swoich talentów. Oferujemy autorskie i ogólnopolskie programy:
|
Każdy jest lub był dzieckiem
"Dzieci mają wręcz cudowną moc, aby zmieniać się we wszystko, w co tylko zapragną."