INFO

ul. Szkolna 5,
48-118 Lisięcice

Administrator

    08.04.2020r

Temat: Ćwiczenia rozciągające mięśnie.

Proponowane ćwiczenia możesz wykonywać jedno po drugim w ramach treningu ogólnorozwojowego.

Zasady są następujące: każde ćwiczenie powtórz 12 razy (przy podziale na strony po 12 razy na każdą stronę).

Pamiętaj o rozgrzewce przed treningiem i rozciąganiu mięśni po skończonym wysiłku - to bardzo ważne! Jeśli nie rozciągniesz mięśni, pozostaną spięte i nie odczujesz ulgi w dolegliwościach bólowych.

Propozycja rozgrzewki https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

Ćwiczenie 1.

Zrób skłon i dotknij palcami przeciwległej stopy. Wyprostuj się i otwierając klatkę piersiową, wyciągnij rękę za siebie.

Ćwiczenie 2.

Połóż się twarzą do podłogi. Wyciągnij ręce przed siebie, unieś klatkę piersiową nad podłoże i uginając łokcie ściągaj dłonie do tyłu.

Ćwiczenie 3.

Zrób przysiad. Z wydechem wyprostuj się wspinając się na palce. Dla utrudnienia w dłoniach możesz trzymać hantle.

Ćwiczenie 4.

Zrób deskę na wyprostowanych ramionach. Unieś jednocześnie prawą rękę i lewą nogę. Wytrzymaj 2-3 sekundy, opuść. Powtórz na drugą stronę.

Ćwiczenie 5.

Połóż się na brzuchu. Naprzemiennie podnoś prawą rękę i lewą nogę, i odwrotnie.

Ćwiczenie 6.

Połóż się na plecach, ugnij nogi w kolanach. Ramiona wyciągnij wzdłuż ciała lub skrzyżuj na klatce piersiowej. Z wydechem napnij pośladki i unieś miednicę do góry. Z wdechem opuść.

Ćwiczenie 7.

Stań prosto, wciągnij brzuch, wyprostuj plecy. Z wdechem zrób krok do przodu i ugnij oba kolana pod kątem prostym. Jednocześnie wyciągnij ręce do góry. Z wydechem powróć do pozycji startowej.

Ćwiczenie 8.

Zrób plank. Unieś wyprostowane ramię do przodu. Wykonaj ręką okrężny ruch w tył i po czym wróć do pozycji początkowej bez uginania ręki w stawie łokciowym.

Oprócz ćwiczeń ogólnorozwojowych trenuj aeroby, czyli aktywności, które podnoszą tętno. Może to być steper, rower stacjonarny, itp.

Zdjęcia proszę przysłać na stronę szkolną na mojego e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.