INFO

ul. Szkolna 5,
48-118 Lisięcice

Administrator

01 - 03.04.2020r.

Temat: Żegnamy zimę. Wprowadzenie litery G.

  1. Posłuchaj ”Bajki o gilu i skowronku”.

Dzwoni skowronek do gila.

„ Co słychać?” - „ Zima wciąż trzyma

- wieje i mrozi." - "Okropnie."

"Na dworze minus trzy stopnie.

Słonko w chmurach gdzieś schowane,

aż się wstawać nie chce ranem.

Ciemno, zimno i ponuro,

dookoła szaro-buro.”

„Pakuję torby czym prędzej,

przylecę, zimę przepędzę.

Daję na to swoje słowo,

będzie ciepło, kolorowo.”

„Czcze gadanie, dyrdymały,

jesteś przecież ptaszkiem małym,

jak ty zimę chcesz przestraszyć?

- Możesz tylko o tym marzyć.”

W pierwszy dżdżysty marca dzionek,

przybył rankiem - zuch skowronek.

I gdy piosnkę zaczął śpiewać,

listki wnet okryły drzewa.

Słysząc głosik taki miły,

kwiatki główki wychyliły

i ciekawskie wyszło słońce,

gwarno znowu jest na łące.

Gil zdziwiony dziób rozdziawił.

„Ledwo, żeś się tu pojawił

a po zimie śladu nie ma,

wszystko się tak szybko zmienia.

Skowroneczku, nie do wiary...

-ty znać musisz jakieś czary.”

„Ja nie jestem czarodziejem

- dzięki wiośnie to się dzieje.”

  1. Porozmawiaj z rodzicami o wierszu.
  2. - Do Kogo zadzwonił skowronek? (Do Gila)

- A jaką głoskę słyszymy na początku wyrazu GIL?             (G)

To ja Ci teraz pokażę jak wygląda ta litera.

g

 

Spróbuj napisać ją palcem  po śladzie, a następnie w powietrzu.

Brawo! Idzie Ci świetnie!!

  1. Jeśli masz w domu swoje ćwiczenia możesz wykonać ćwiczenia na stronie 25 i 26.
  • Wyszukaj na obrazku i pokoloruj siedem elementów, których nazwy zaczynają się na głoskę g.
  • Narysuj szlaczek po śladzie.
  • Połącz liniami obrazek z podpisem.
  1. Pobaw się z rodzicami w wyszukiwanie w domu przedmiotów na literkę G. Podziel ich nazwy na sylaby. Powiedz jaką głoskę słyszysz na końcu oraz z ilu sylab składa się wyraz.
  2. Nie zapomnij o piosence pt. „Kle, kle Boćku”.

Spróbuj ją nie tylko zaśpiewać, ale jeszcze do niej poklaszcz i potańcz.

  1. Zabawy gimnastyczne i słuchowe.

  „Skąd dochodzi dźwięk”  zabawa słuchowa. Dziecko ma zawiązane oczy, a mama z różnych stron wydobywa dźwięk. Dziecko musi zgadnąć skąd ten dźwięk pochodzi.

„Żabki” -  poruszaj się po pokoju, wykonuj przysiady, umieść ręce między stopami i naśladuj skaczące żabki. Na sygnał mamy przywitaj się z członkiem rodziny. Zabawę powtórz kilka razy.

W poszukiwaniu wiosny” – poruszamy się po pokoju, na sygnał mamy np. biedronka, motylek, bąk – poruszaj się lub wydawaj dźwięki jak owad, którego nazwę usłyszysz.

„Bociany” – poruszaj się po pokoju naśladując bociana. Unoś wysoko kolana i klaszcz w dłonie pod kolanami mówiąc kle, kle, kle. Na sygnał bocian staje nieruchomo na jednej nodze. Powtórz zabawę kilka razy.

  1. Zabawy matematyczne.

mat5 l

mat5 2

  • Policz motylki i wstaw w ramce odpowiednią ilość kropek.
  • Powiedz,

- których motyli jest najwięcej, a których najmniej

- które lecą w prawo, a które w lewo

- w jakim kolorze są motylki na górze, a w jakim kolorze na dole

 

mat5 3

 

 



Drogie Dzieci!

Pięknie się wywiązałyście z zadań na poprzedni tydzień. Dostałam od Was wiele zdjęć i nagrań, potwierdzających Wasze zaangażowanie. Życzę Wam wielu sukcesów i w tym tygodniu. Pozdrawiam. Pani Agnieszka.

Zadania na 30-31.03.2020r.

1.Pooglądajcie zdjęcia i posłuchajcie nazw ptaków, które wracają z ciepłych krajów.

ptaki

ptaki1

Spróbuj podzielić nazwy ptaków na sylaby. Powiedź jaką głoskę słyszysz na początku i na końcu wyrazu.

  1. Posłuchaj pełnego humoru wiersza A. Widzowskiej” Psotna wiosna”.

 Niespodziewanie, tuż o poranku,

zaspany niedźwiedź stanął na ganku.

 – Wiosna już przyszła!

Wszyscy, pobudka!

Pierwsze przybiegły kury z ogródka.

 Z chlewika wyszła pani Chrumczyńska,

za nią kwicząca gruba rodzinka.

 – Chrum, chrum! – zawołał tata do dzieci.

 – Uśmiech na ryjki! Słoneczko świeci!

 Konie galopem przybiegły z łąki.

 – Ihaaaha! Wiosna! Słychać skowronki!

 Krówki pobiegły paść się nad rzeką.

 – Muuu! Dzisiaj damy wiosenne mleko!

 Pies oddał Wiośnie swój przysmak – kości,

 i choć był głodny, szczekał z radości.

 A psotna Wiosna, jadąc na sankach, zachichotała:

 – Zróbmy bałwanka!

  1. Porozmawiaj z rodzicami na temat wiersza.

− Jaką nowinę przyniósł niedźwiedź?

 − Co zrobiły zwierzęta?

 − Co chciała zrobić Wiosna?

 4.” Bociany”- zabawa ruchowa z elementem ortofonicznym .

 Dzieci – bociany – biegają nad łąką, machając rękami jak skrzydłami. Na mocne uderzenie w np. tamburyn (lub drewnianą łyżką w garnek) dziecko zatrzymuje się, staje na jednej nodze i naśladuje głos bociana: kle, kle, kle. Dwa uderzenia w tamburyn są sygnałem do ponownego ruchu.

  1. Jeśli możesz wykonaj z plasteliny, masy solnej lub ciastoliny wiosennego ptaszka.
  2. Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać wiosenną piosenkę.

https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

Tekst:

Kle –kle boćku

Kle –kle boćku, kle-kle,

witaj nam bocianie,

Wiosna ci szykuje, Wiosna ci szykuje

Żabki na śniadanie.

Kle-kle boćku, kle-kle,

witamy cię radzi,

Gdy zza morza wracasz,

Gdy zza morza wracasz

Wiosnę nam prowadzisz.

Kle-kle boćku, kle-kle,

Witaj na stodole,

Chłopcy ci szykują, Chłopcy ci szykują

Gniazdo w starym kole.

Życzę miłej zabawy z „Wiosną”.